Konserwacja samochodu
Każdy z nas kierowców, słyszał o konserwacji samochodu. Po co się ją robi, czy warto ją robić a jeśli tak to kiedy. Czy nowe samochody też się konserwuje, a może jednak tylko stare ?
Poniższy artykuł pozwoli poznać odpowiedź na większość z tych pytań, oraz przybliży proces wykonywania konserwacji w naszej firmie.

Warunki atmosferyczne w naszym kraju są jakie są – każdy widzi, już od wczesnej jesieni występują opady atmosferyczne w postaci mokrego śniegu który zalegającego na drogach wraz z solanką, którą służba drogowa posypuje ulice tworzy zabójczą mieszankę dla naszego samochodu. Wszechobecna maź zalega w zakamarkach podwozia, nad nadkolami oraz plastikowymi osłonami podwozia. Wdziera się poprzez otwory technologiczne do profili zamkniętych, progów i podłużnic. Woda i sól po cichu robią swoje…. A co robią ? zwykle dowiadujemy się podczas rocznego przeglądu na stacji diagnostycznej. Pół biedy kiedy diagnosta zwróci nam uwagę na ogniska korozji które należy jak najszybciej oczyścić i zabezpieczyć podwozie przed dalszą degradacją . Niestety nierzadko zdarza się że korozja jest na tyle zaawansowana że samochód nie zostaje dopuszczony do dalszej eksploatacji, a właściciel jest narażony na wysokie koszty naprawy. Pamiętajmy o tym że, degradacja podwozia w warunkach jesienno-zimowych rozwija się bardzo dynamicznie i nie mamy możliwości kontrolowania jej zaawansowania domowych.
Należy również wspomnieć że, używane samochody które do nas trafiają pochodzą głównie z Niemiec (gdzie nie używa się solanki) Włoch oraz Francji (gdzie taki pojazd nigdy nie widział śniegu). Po dwóch latach użytkowania w Polsce okazuje się że podwozie rdzewieje. Nowe samochody posiadają znikome zabezpieczenia antykorozyjne lub nie posiadają ich wcale.
Mając na uwadze powyższe warto zastanowić się nad profesjonalnym pełnym przygotowaniem naszego samochodu do warunków panujących w naszym kraju. Zabezpieczeniu naszego pojazdu, wydłuży to jego żywotność oraz pozwoli na uniknięcie nieprzewidzianych wydatków związanych z naprawami blacharskimi.
Jak profesjonalnie zabezpieczyć podwozie naszego samochodu i spać spokojnie ?
Przeprowadzenie konserwacji nie jest procesem trudnym do wykonania, jeśli mamy niezbędne narzędzia do jej przeprowadzenia. Proces możemy podzielić na cztery fazy i trwają one około 7 do 10 dni.
Faza pierwsza:
Polega na zdemontowaniu wszystkich elementów plastikowych pojazdu takich jak zderzaki, nadkola, plastikowe listwy ochronne progów, demontaż układu wydechowego oraz zbiornika paliwa. Są to newralgiczne elementy pod którymi zawsze, bez wyjątków zalega błoto pośniegowe i sól. Paradoksalnie właśnie te elementy podwozia i karoserii które znajdują się pod plastikowymi osłonami są szczególnie narażone na działanie rdzy.
Faza druga:
Po zdemontowaniu wszystkich elementów przechodzimy do chemicznego czyszczenia podwozia. Środkami chemicznymi pod wysokim ciśnieniem dokładnie wypłukujemy wszelki bród i osad. Po usunięciu nieczystości i wyschnięciu, mechanik ocenia faktyczny stan podwozia pojazdu. W przypadku gdy wykryje ogniska korozji, bądź ubytki przystępuje do ich mechanicznego usunięcia oraz ewentualnego uzupełnienia ubytków. Następnie całość podwozia jest zabezpieczana preparatem antykorozyjnym. Dzięki ciśnieniowej aplikacji preparatu antykorozyjnego, mamy pewność że dotrze on we właściwe miejsca. Poprzez otwory technologiczne znajdujące się w profilach zamkniętych zaaplikowany zostaje preparat mający za zadanie chronić nasze podwozie niejako od wewnątrz.
Faza trzecia:
Po wyschnięciu preparatu antykorozyjnego, całe podwozie zostaje dwukrotnie pokryte warstwą masy bitumicznej mającej za zadanie ochronę naszego samochodu przed wodą oraz solą, ale również przed mechanicznymi uszkodzeniami podwozia (np. drobnymi kamieniami).
Faza czwarta:
Po wyschnięciu sprawdzana zostaje grubość i jakość nałożonej masy bitumicznej. Po pozytywnej weryfikacji kontroli jakości przystępujemy do ostatniego etapu, montażu wcześniej zdemontowanych elementów. Wszystko wraca na swoje miejsce !
Listwy, osłony i nadkola montowane są na nowych kołkach i uchwytach, dzięki temu mają Państwo pewność że wszystkie elementy będą zamontowane prawidłowo a podczas jazdy nic nie będzie trzeszczało, do wnętrza pojazdu nie będą dochodziły żadne niepożądane dźwięki. Po wyschnięciu samochód zostaje wydany, a właściciel ma pewność że jego pojazd został prawidłowo przygotowany do sezonu zimowego.
Konserwację należy zawsze przeprowadzać w sprzyjających warunkach atmosferycznych !. Najlepiej jest ją wykonywać między późną wiosną, a wczesną jesienią.
Mamy nadzieję że po przeczytaniu powyższego artykułu będziecie Państwo wiedzieć jak ważne jest prawidłowe zakonserwowanie podwozia Waszego samochodu. Nasza firma posiada niezbędne maszyny oraz doświadczenie do przeprowadzenia tego procesy w sposób profesjonalny ! zapraszamy do skorzystania z naszych usług i dołączenia do grona zadowolonych klientów.